zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

spektakl Wojciecha Misiuro

 

Wojciech Misiuro TAMASHI

choreografia i reżyseria Wojciech Misiuro
scenografia i kostiumy Katarzyna Zawistowska
asystent choreografa Krzysztof Baliński
muzyka Piotr Pawlak

premiera 6 lutego 2009 (jako jedna z części wieczoru baletowego Men's dance)

 

obsada 30 czerwca (Bytom), 16 września oraz 11, 12, 13, 15 listopada 2011:

Elżbieta Czajkowska-Kłos
Marta Śrama
Marzena Socha
Filip Michalak
Radosław Palutkiewicz
Bartosz Kondracki
Jacek Krawczyk
Krzysztof Baliński
Bartłomiej Szymalski

 

Więcej informacji o XVIII Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu na:

 

Wojciech Misiuro szokuje i prowokuje w swoim spektaklu, operuje specyficznym językiem ekspresji, nie unika nagości, która nie tylko nie ma nic wspólnego z pornografią, ale urzeka widza plastyką tworzonych obrazów. Choreografia jest inspirowana kulturą japońską. Tancerze wykorzystują w tańcu techniki tańca japońskiego i tym samym przenoszą nas na Daleki Wschód.

 

 

 

czytaj więcej

"Misiuro, twórca teatru ekspresji i emocji, kultowa postać w historii współczesnego baletu, debiutował w 1967 roku, właśnie jako tancerz, na scenie Opery Bałtyckiej. Dziś, po latach nieobecności, wraca na macierzystą scenę by w interesującej dramaturgicznie etiudzie odkryć i porównać dwie wersje ducha męskości - japońską i europejską.

Właściwie bardziej japońską, bowiem zbiorowy bohater Tamashii to świat Dalekiego Wschodu, który reprezentuje siódemka Samurajów. W japońskiej kulturze pojęcie Tamashii odnosi się do dusz czy duchów zachowujących życie, w przeciwieństwie do Reikon czyli tych, które trafiły już do królestwa niebieskiego. Znaki te są symboliczne, a choreograf z niezwykłą intuicją wykorzystuje całą ich paletę, budując szereg ekspresyjnych scen, dobrze osadzonych w klimacie, stylowych w geście. (...) Twórcę Tamashii ciekawie wsparła Katarzyna Zawistowska, stylizowanymi kostiumami i pomysłowymi rozwiązaniami scenograficznymi.

Tancerze w tym spektaklu konsekwentnie zespalają się z rytmem poruszającej, nawet drażniącej chwilami, ale oddającej wschodni klimat muzyki gdańskiego kompozytora Piotra Pawlaka. Przemyślany gest i harmonia ruchu charakteryzuje poszczególnych wykonawców - zarówno członków zespołu baletowego Opery Bałtyckiej jak i dawnych tancerzy Teatru Ekspresji Wojciecha Misiuro, naznaczonych stylistyką mistrza - Krzysztofa Balińskiego, Andrzeja Choraba i Jacka Krawczyka, który zachwycał precyzją i poziomem techniki.

Siedmiu Samurajom towarzyszyły trzy tancerki. Rola i zadania jakie powierzył im choreograf były zdecydowanie mniejsze. Dla przedstawienia symbolicznej walki duchowej wystarczyliby w zupełności sami panowie. W końcu był to fascynujący, męski świat, chociaż oglądałam go wcale nie z męskiego punktu widzenia".


Barbara Kanold, Balet nie tylko dla mężczyzn, "Gazeta Wyborcza Trójmiasto",
9 lutego 2009