zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

spektakl Jiříego Kyliána

muzyka Jan Sebastian Bach
(w elektronicznej aranżacji Dicka Heuffa)
scenografia i choreografia Jiří Kylián
kostiumy Joke Visser
światła Jiří Kylián (koncepcja), Joop Caboort (realizacja)
nadzór techniczny nad światłem/scenografią Joost Biegelaar
reżyser dźwięku Dick Schuttel
asystent choreografa Patrick Delcroix
 
premiera światowa 13 września 1990, AT&T Danstheater, Haga Nederlands Dans Theater
premiera Bałtyckiego Teatru Tańca 8 listopada 2014
 
czas trwania 21 min
 
 
obsada 10, 11, 16, 17 stycznia 2015:
 
Oscar Pérez Romero
Oleksandr Khudimov
Hodei Iriarte Kaperotxipi
Beniamin Citkowski
Bartosz Kondracki
Filip Löbl
 
 
 
Projekt Niderlandy, w ramach którego odbyła się premiera spektaklu Sarabande, otrzymał Nagrodę Teatralnę Miasta Gdańska dla najlepszego spektaklu 2014 roku.

 

Na tle Sarabande Bacha Jiří Kylián kontynuuje swoje poszukiwania podstawowych odpowiedzi na podstawowe pytania dzieci „dlaczego?...” Proste struktury, banalne sytuacje, wizje jak ze snu, retrospekcje, pęknięte motoryki tańca i pantomimy to składniki tej choreograficznej „kuchni” gwarantujące, że odpowiedź na to pytanie nigdy nie nadejdzie.

Pomysł Kyliána na Sarabandę zrodził się – jak wiele jego ostatnich dzieł – jako „przedsięwzięcie choreograficzne”. Spektakl będąc czarno-białym szkicem, który ma być ukończony i pokolorowany w umysłach widzów, odnosi się innych choreografii Kyliána, No More Play, Falling Angels oraz Sweet Dreams. I pomimo że punkt wyjściowy jest czysto intelektualny w swojej naturze, to rezultat jest zdeterminowany przez energię emocji.
Muzyka Bacha w swojej perfekcyjnej strukturze i uduchowieniu nie potrzebuje żadnej interpretacji. Jeżeli zaś chodzi o sam balet, to kontrast pomiędzy muzyką i tańcem / dźwiękami kreuje zmysłowe pole gry dla ludzkich relacji i instynktów.

 

 

  Partnerzy:

 

 

    Patronat honorowy:
    Paul P.J. Bekkers, Ambasador Królestwa Niderlandów w Polsce

 

   

   
   Spektakle Falling Angels i Sarabande są realizowane we współpracy
   z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu
   "Zamówienia choreograficzne 2014".

 

                 


 Wszyscy Partnerzy i Patrini projektu Niderlandy - tutaj.