zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

spektakle Izadory Weiss

 
OUT
 
muzyka Gustavo Santaolalla, Sainte-Colombe, Edin Karamazov, Antonio Vivaldi, Armand Amar, Marin Marais, Tan Dun, Alexandre Desplat
libretto, montaż muzyki, inscenizacja i choreografia Izadora Weiss
scenografia Hanna Szymczak
światła Piotr Miszkiewicz
asystenci choreografa Sylwia Kowalska-Borowy, Ireneusz Stencel
 
 
obsada 5, 6, 7 IV:
 
Biała Beata Giza
Szara Franciszka Kierc (5, 6 IV) / Julia Ławrenowa (7 IV)
Eros Michał Łabuś (5, 6 IV) / Bartosz Kondracki (7 IV)
Chłopak Graziano Bongiovanni
Thanatos Elżbieta Czajkowska-Kłos
Mistrz Maciej Szymczak
 
oraz
Amelia Forrest, Daniel Flores Pardo, Sayaka Haruna,
Natalia Madejczyk, Filip Michalak, Michał Ośka, Radosław Palutkiewicz,
Agnieszka Wojciechowska, Paulina Wojtkowska
 

 

COOL FIRE

muzyka Nigel Kennedy / Jimi Hendrix
libretto, inscenizacja i choreografia Izadora Weiss
scenografia Hanna Szymczak
światła Piotr Miszkiewicz
asystent choreografa Sylwia Kowalska-Borowy, Ireneusz Stencel
 
 
obsada 5, 6, 7 IV:
 
Amelia Forrest
Sayaka Haruna
Julia Ławrenowa (5, 6 IV) / Agnieszka Wojciechowska (7 IV)
Daniel Flores Pardo
Filip Michalak
 
Franciszka Kierc
Natalia Madejczyk
Bartosz Kondracki
Michał Łabuś
Michał Ośka
 
 
 
Spektakl Out miał swoją premierę w 2010 roku i był wielokrotnie wznawiany w oryginalnym kształcie dwuaktowego wieczoru. Tym razem Izadora Weiss postanowiła wydobyć z niego samą esencję i pokazać go w wersji skróconej, żeby przesłanie o wartościach tkwiących w świecie outsiderów stało się bardziej widoczne. Muzyka tego poetyckiego spektaklu przybrała formę bardziej skondensowaną, a  tancerze BTT wypełnili ją dodatkową interpretacją. Motyw błąkającej się wśród ludzi śmierci, przed którą nie ma ucieczki nawet na oucie, stał się w tej wersji bardziej dojmujący, a lament kobiet po utracie tych, którzy odchodzą, mimo miłości jaką się ich obdarza, jest jedną z najbardziej wstrząsających scen w teatrze tańca. Druga część wieczoru to nowa choreografia Izadory Weiss, którą nazwała Cool Fire. Na ścieżce muzycznej powraca u niej Nigel Kennedy, tym razem z muzyką inspirowaną przez kompozycje Jimiego Hendrixa, a także w koncertowym nagraniu sam Hendrix. Spektakl opowiada o tym, że wszelkie podziały między ludźmi są zewnętrzne, jak klasyfikacje, style i ideologie. Taniec pozwala odrzucić te zewnętrzne formy i odnaleźć wspólnotę, która godzi sprzeczne żywioły i dokonuje zbawczej syntezy.
 
Marek Weiss
 

Wybrane recenzje - tutaj.