zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

spektakl Izadory Weiss

muzyka Gustavo Santaolalla, Sainte-Colombe, Edin Karamazov, Antonio Vivaldi, Armand Amar, Marin Marais, Tan Dun, Alexandre Desplat
libretto, montaż muzyki, inscenizacja i choreografia Izadora Weiss
scenografia Hanna Szymczak
światła Piotr Miszkiewicz
asystenci choreografa Sylwia Kowalska-Borowy, Ireneusz Stencel

premiera 21 maja 2010
 
czas trwania 50 min
 
 
obsada:
 
Biała Beata Giza / Agnieszka Wojciechowska
Szara Franciszka Kierc / Julia Ławrenowa
Eros Michał Łabuś / Bartosz Kondracki
Chłopak Graziano Bongiovanni / Daniel Flores Pardo
Thanatos Elżbieta Czajkowska-Kłos
Mistrz Maciej Szymczak / Radosław Palutkiewicz
 
oraz
Amelia Forrest, Sayaka Haruna, Natalia Madejczyk,
Filip Michalak, Michał Ośka, Paulina Wojtkowska
 


Spektakl Out miał swoją premierę w 2010 roku i był wielokrotnie wznawiany w oryginalnym kształcie dwuaktowego wieczoru, ale tym razem Izadora Weiss postanowiła wydobyć z niego samą esencję i pokazać go w wersji skróconej, żeby przesłanie o wartościach tkwiących w świecie outsiderów stało się bardziej widoczne. Muzyka tego poetyckiego spektaklu przybrała formę bardziej skondensowaną, a  tancerze BTT wypełnili ją dodatkową interpretacją. Na szczególną uwagę zasługują tu nasze znakomite solistki w partii Szarej i Białej. Opowieść o ich szczególnej seksualności, wywiedziona z ducha barokowej muzyki, a zakończona współczesnym akcentem poszukiwania miłości jako jedynego lekarstwa na samotność, kontrastuje z samozadowoleniem świata męskiego ozdobionego frywolnymi spódniczkami. Motyw błąkającej się wśród ludzi śmierci, przed którą nie ma ucieczki nawet na oucie, stał się w tej wersji bardziej dojmujący, a lament kobiet po utracie tych, którzy odchodzą, mimo miłości, jaką się ich obdarza, jest jedną z najbardziej wstrząsających scen w teatrze tańca.
Marek Weiss
 
 
Wybrane recenzje - tutaj.
 
 

Out, spektakl Izadory Weiss