zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

spektakl Emila Wesołowskiego

 
muzyka Fryderyk Chopin
Koncert fortepianowy f-moll, op. 21
Maestoso / Larghetto / Allegro vivace
w nagraniu:
Rafał Blechacz - fortepian
Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam
Jerzy Semkov - dyrygent
(Universal Music Company, 2009)
 
choreografia Emil Wesołowski
scenografia Izabela Stronias
światła Piotr Miszkiewicz

premiera 26 lutego 2010

 

obsada 21, 22, 23 lutego 2014:
 
Kobieta Beata Giza
Mężczyzna Michał Łabuś
Marzenie Hodei Iriarte Kaperotxipi
   
Ulica Elżbieta Czajkowska-Kłos, Bartosz Kondracki,
  Paulina Wojtkowska, Oscar Perez Romero,
  Amelia Forrest, Harry Price,
  Natalia Madejczyk, Radosław Palutkiewicz,
  Tura Gómez Coll, Daniel Flores Pardo,
  Sayaka Haruna, Filip Löbl
Alter ego Michał Łabuś, Radosław Palutkiewicz, Harry Price,
  Daniel Flores Pardo, Bartosz Kondracki, Oscar Perez Romero

 

obsady archiwalne

 

Mecenas:
 
czytaj więcej
Choreograf ustawicznie gra konwencjami muzyki, baletu i teatru. Trzyczęściowa, klasyczna forma koncertu instrumentalnego odpowiada trzem stanom emocjonalnym Kobiety. (...) Wesołowski dowodzi tego, co bodaj najważniejsze w chopinowskich baletach: cudownej wręcz muzykalności. W każdym takcie zachodzi zgodność ruchu dźwięków z ruchem ciał i akcją sceniczną,która to zgodność w sposób absolutnie naturalny pozostaje jednocześnie w stanie podporządkowania narracji emocjonalnej ustalonej przez choreografa. Chopin zachowuje w tym przedstawieniu swój nieco zaprzeszły urok; jego muzyce poddajemy się z miłością i wzruszeniem również dziś. Balet ukazuje ludzkie przeżycia, co dręczą i bolą, tyleż przeszłe, co niezmiennie aktualne. W stworzonym teatrze tańca Emil Wesołowski dał oto raz jeszcze świadectwo tajemniczej siły tej sztuki.
 
Małgorzata Komorowska