zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

spektakl Izadory Weiss

libretto, montaż muzyki, inscenizacja i choreografia Izadora Weiss     
kostiumy Hanna Szymczak
światła Piotr Miszkiewicz
asystenci choreografa Elżbieta Czajkowska-Kłos, Filip Michalak
animatorzy Wojciech Stachura, Piotr Srebrowski

premiera 8 listopada 2014
 
czas trwania 37 min
 
 
obsada 11, 12, 14 kwietnia 2015:
 

Filip Michalak
Beata Giza
Beniamin Citkowski
Naya Monzon Alvarez
Jacopo Grabar
Julia Sanz Fernandez
Oleksandr Khudimov
João Paulo de Castro Franca
Bartosz Kondracki
Paulina Wojtkowska
Tura Gómez Coll
Oscar Pérez Romero
Nikita Vasylenko
Agnieszka Wojciechowska
Elżbieta Czajkowska-Kłos
Joel Mesa Gutierrez
Alicia Navas Otero
Sayaka Haruna
Radosław Palutkiewicz

 
 
Projekt Niderlandy, w ramach którego odbyła się premiera spektaklu Body Master, otrzymał Nagrodę Teatralnę Miasta Gdańska dla najlepszego spektaklu 2014 roku.
 
 
Tytuł najnowszej choreografii Izadory Weiss ma charakter ironiczny. Jak każda ironia, również ta ma gorzki smak. Opowieść o Mistrzu, który w swojej hermetycznej rzeczywistości próbuje wykreować własny świat przy pomocy tancerzy, przywodzi na myśl wielkiego reformatora teatru Gordona Craiga. Jego również uwiodła idea doskonałego Aktora – Nadmarionety zdolnego do precyzyjnego przekazania zaprogramowanych emocji. Przed i po Craigu było wielu wybitnych twórców uwikłanych w tragiczną sprzeczność pomiędzy pragnieniem demiurgicznej władzy nad poddanym mu artystą, a dążeniem do wydobycia z niego przejmującej ludzkiej prawdy. Prędzej, czy później ta sprzeczność kończy się buntem, rewolucją i zagładą władzy. Rodzi się następny demiurg i staje wkrótce przed tymi samymi dylematami: czy narzucać swoje doskonałe, przemyślane i konstruktywne idee, czy akceptować mniej doskonałą dowolność i chaos. Na przykładzie wymyślonej przez siebie historii Izadora Weiss po raz  kolejny zmaga się z podstawowymi pytaniami o istotę tworzenia teatru i relacji pomiędzy wizją kreatora i artystami, którzy tę wizję wcielają w życie. 
 
 
Fragmenty recenzji: tutaj.

 

 

 

 

Partnerzy:

 

 

    Patronat honorowy:
    Paul P.J. Bekkers, Ambasador Królestwa Niderlandów w Polsce

 

               

 

 Wszyscy Partnerzy i Patroni projektu Niderlandy - tutaj.