zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

BTT


Out - wybrane recenzje

Tadeusz Skutnik, Debiut sceniczny Bałtyckiego Teatru Tańca, "Polska Dziennik Bałtycki", 24 maja 2010:

"Out zatem to kolejny, przesądzający dowód, że balet Izadory Weiss jest uprawianiem - z udziałem dobranego zespołu - własnego ogrodu sztuki dającym nadzieję, że być może przetrwa w tym ogrodzie coś, co z czasem pomoże uratować nasz świat.
(…) Out sięga znacznie głębiej i znacznie dalej niż aktualne feministyczne spory; rozgrywa się między grobem a kosmosem, pomiędzy Erosem a Thanatosem. Wybrane zaś kobiety: Biała, Szara (odgrywająca rolę autorki) i Szafirowa miotane są (miotają się) pomiędzy zbiorowościami Jednomyślnych, Zielonych, Wolnych Strzelców czy Wyzwolonych - co oznacza raczej nadmiar niż niedobór treści. Bez żelaznej dyscypliny artystycznej wszystko by się posypało. Ale właśnie ta dyscyplina ratuje wszystko. Cały zespół wychodzi z tej próby zwycięsko".
 
 
 
Andrzej Orłowski, Out – premiera Bałtyckiego Teatru Tańca w Operze Bałtyckiej,  "Twoja Gazeta", maj 2010:

"Autorski  spektakl Izadory  Weiss Out to  nie  tylko wielobarwna parada  umiejętności  tanecznych i aktorskich  zespołu  baletowego – to  spektakl  o warstwie  intelektualnej. Balet  to  nie  jest  tylko sztuka stricte  ruchowa. To  jest  język,  pozwalający  komunikować wiele  prawd i  odczuć. W przypadku  wielu  z  nich  może  być to  język najbardziej subtelny  i znacznie  bardziej  głęboki,  niż określenia  słowne. Out – mówi  autorka – jest opowieścią o  alienacji i  pewnych jej  aspektach w  życiu  współczesnego  człowieka. Alienacja  przyjmuje  różne  formy  i  jej  inspiracją są rożne  źródła. Mają one charakter wewnętrzny i zewnętrzny. Są w pewnym sensie obroną lub kapitulacją człowieka, przed manipulacją przez panujący  status  quo. Autorka  baletu stara  się stanąć po  stronie jednostki i wyrazić akceptacje dla indywidualnej różnorodności. Osiąga to przez symboliczne dobranie scen baletowych i głębokie zróżnicowanie tła muzycznego, stanowiącego ich główny klimat"