zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

BTT


Wybrane recenzje

Graham Watts, Bałtycki Teatr Tańca w Burzy, www.dancing-times.co.uk, 22 lipca 2015:

"W swoich produkcjach Weiss korzysta z trudnych kompozycji muzycznych, do których tworzy imponujące początki, wprowadzające widza w jej świat, oraz niezapomniane zakończenia zostające w świadomości na długo. Weiss prowadzi swoją pracę z niesamowitym wyczuciem teatralnym, niezmiennie pozostawiając publiczność spragnioną kolejnych doznań.
(...) Niezwykły, pełnometrażowy teatr tańca w Gdańsku  jest żywy i ekscytujący, a ta umiejętnie skonstruowana adaptacja Burzy zasługuje na to by pokazywać ja również poza wybrzeżem Bałtyku".

 

Jann Parry, Baltic Dance Theatre - The Tempest - Gdansk, www.dancetabs.com, 5 czerwca 2015:

"Chociaż emocjonalny ładunek zakończenia opiera się na Adagio Mahlera, jest to niezwykle efektowny epilog. Weiss przekazuje swoje własne zrozumienie ostatniej sztuki Szekspira, w której mógł się on identyfikować z Prosperem proszącym o odkupienie. Swojemu zespołowi zaproponowała szereg świetnie rozwiniętych ról, kreując charakterystyczny styl ruchu dla głównych postaci, szczególnie żeńskiej części zespołu nimf, na których spoczywa ciężar pierwszej części przedstawienia. Tura Gomez Coll jest niezwykłym Arielem, prawdziwie fascynującym połączeniem kobiecych i chłopięcych atrybutów w swoim stanowczym stylu tańca. Jest równie przekonująca jako złośliwy duszek, jak i anioł Leonarda dotykający innego świata. (…) Weiss zabiera Bałtycki Teatr Tańca w podróż, która powinna być oglądana zarówno w Polsce, jak i za jej granicami".

 

Barbara Kanold, Gorzka podróż Prospera, "Gazeta Wyborcza", 28 maja 2015:

"Burza Szekspira i Mahlera jest moim zdaniem najdojrzalszą propozycją choreograficzną Izadory Weiss. Nowy spektakl Izadory Weiss tańczy bardzo sprawnie międzynarodowy dzisiaj zespół Bałtyckiego Teatru Tańca, mocno odświeżony, wzbogacony o prawdziwe indywidualności.
(...) Spektakl pozbawiony efekciarstwa, ma bardzo dobre tempo, zespół tańczy płynnie, szczególnie podobały mi się panie, grany jest bez zbędnego antraktu, nie ma więc zaburzonego napięcia. (...) Ogląda się go z przyjemnością, niepozbawioną refleksji i zadumy. Po Romeo i Julii, po Śnie nocy letniej i choreografka, i jej zespół dorośli, dojrzeli do niełatwego zadania, jakim jest Burza".

Cała recenzja: tutaj.

 

Jacek Marczyński, Pamięć, nieodłączny przyjaciel, "Ruch Muzyczny", grudzień 2014:

"Izadora Weiss (...) w przeciwieństwie jednak do wielu innych współczesnych choreografów jej prace nadal cechuje piękna plastyka ciała. Taniec to dla niej kompozycja w przestrzeni, a wszystkie elementy mają jasno określone miejsce. Razem zaś tworzą precyzyjną formę.

Body Master należy traktować jako swoiste pożegnanie z Kylianem. Izadora Weiss odchodzi od ruchu eleganckiego, zmysłowego i ulotnego zarazem. Jej choreografie bardziej uwypuklają fizyczność, odwołują się do pierwotnych instynktów".

Cała recenzja: tutaj.

 

Graham Watts, Baltic Dance Theatre – Netherlands bills 1 & 2 – Gdansk, www.dancetabs.com, 24 listopada 2014:

"Niezależnie od tego, że inne dzieła repertuaru Kyliána z NDT są zawsze mile widziane, jasne jest, że uczeń stał się mistrzem. Odważna i pełna fantazji choreografia Weiss otrzymała już swoją oryginalną markę w świecie teatru tańca, dzięki zestawowi niezwykłych dzieł zasługujących na swoją własną publiczność na całym świecie. Reputacja tego rodzącego się zespołu – już całkiem znacząca po zaledwie czterech sezonach – oraz jego choregrafki i szefowej musi się umacniać przypominając nam, że szlak handlowy nie tylko może się kończyć w Gdańsku, ale także i stąd zaczynać".

Cała recenzja: tutaj.

 

Graham Watts, Projekt Niderlandy 1: Clash, Fun, Light, www.dancetabs.com, 25 kwietnia 2014:
 
"Pozostałe dwa spektakle [Fun i Light] dostarczają dodatkowych dowodów, by uznać Izadorę Weiss za jedną z najbardziej pomysłowych i ekscytujących współczesnych choreografów młodego pokolenia. Po powrocie z Polski dowiedziałem się, że przyznano jej specjalną nagrodę Miasta Gdańsk za osiągnięcia artystyczne, a Sen nocy letniej uznany został za najlepszy spektakl teatralny w Gdańsku w 2013 roku. Te pochwały jej rodzimego miasta są jak najbardziej zasłużone, ale czas, aby jej niezwykłe spektakle zostały obejrzane dalej od domu. Jej choreografia i znakomity zespół zasługują na sławę światową".
 
Cała recenzja: tutaj.
 
 
Graham Watts, "Dance Europe", styczeń 2014:
 
"Siłą nadającą życie zespołowi jest Izadora Weiss (...) Weiss staje twarzą w twarz ze stawiającym niemałe wyzwanie materiałem po obu stronach spektrum tragedii i komedii i tworzy przykuwającą uwagę choreografię, wyrażając swe intencje narracyjne z mocą i klarownością. Z takiej jakości dorobkiem BTT dynamicznie wyłania się jako fascynująca nowa siła na arenie europejskiego tańca współczesnego".
 
 
Bruce Marriott, Baltic Dance Theatre – A Midsummer Night’s Dream, The Rite of Spring – Warsaw, www.dancetabs.com, 30 listopada 2013:

"Izadora Weiss jest gwiazdą, z jej przywodzącą na myśl Matthew Bourne’a umiejętnością  łączenia tańca i teatru w sposób, który wszyscy rozumiemy". 
 
Cała recenzja (tłumaczenie): tutaj.
 
 
Laura Cappelle, Polish dance strides ahead, "Financial Times", 14 listopada 2013:
 
„Dni Tańca zorganizowane przez Polski Balet Narodowy udowodniły, że niektóre polskie zespoły rozwijają się, a jeden z nich w ciągu pięciu lat swojego istnienia zrobił ogromy postęp, mowa o gdańskim Bałtyckim Teatrze Tańca. (...) Weiss posiada rzadki i świeży talent choreograficzny, a wraz z jego rozkwitem dojrzewa również jej zespół”.
 
Cała recenzja (tłumaczenie): tutaj.


Critics' Choice, "Dance Europe", październik 2013:
 
„Wybór krytyków. „Dance Europe” oraz zaproszeni krytycy wskazują wybitnych tancerzy, zespołów i produkcje oraz tych, którzy zawiedli podczas sezonu 2012–2013.
Graham Watts – Londyn (LondonDance.com; „Dancing Times”; DanceTabs.com; „Shinshokan Dance Magazine” Japan; „The Ballet Bag”). Najlepsza światowa premiera: Sen nocy letniej, ch: Izadora Weiss, Bałtycki Teatr Tańca, Maj 2013.
 
 
Jarosław Zalesiński, Sen na jawie albo jawa we śnie, "Dziennik Bałtycki",
29 maja 2013:
 
"Sen nocy letniej to komedia, ale nie brak w niej dramatycznych zwrotów akcji, rozdzierających serce zdrad i pomyłek (…). Każda z tych emocji i tak różnych tonacji jest mocno przez choreografa i tancerzy zarysowana. (…) Sen nocy letniej to dojrzały i piękny spektakl. To sukces choreograf(ki) i jej tancerzy".
 
Cała recenzja: tutaj.
 
 
Barbara Kanold, Bałtycki Teatr Tańca w świecie magii i rzeczywistości, "Gazeta Wyborcza" Trójmiasto, 28 maja 2013:
 
"Sen nocy letniej Izadory Weiss skonstruowany jest wyraziście, bawią i cieszą widza szczególnie sceny zespołowe, pokazując różnorodność spojrzeń na uczucia, na relacje między bohaterami".
 
Cała recenzja: tutaj.
 

Katarzyna Wysocka, Dojrzałość oczarowana. Sen nocy letniej w adaptacji Izadory Weiss, "Gazeta Świętojańska", 28 maja 2013:

„(…) cały dwudziestoosobowy zespół zaprezentował najwyższy poziom artystyczny. Sen nocy letniej według gdańskiej choreografki to popisowa dyskusja taneczna o emocjach i namiętnościach, które towarzyszą nie tylko "człowiekowi Szekspirowskiemu". (…)
Izadora Weiss w sposób dojrzały podeszła do materii tekstu, wtapiając się w jego ponadczasowy wymiar i oddając należną mu uwagę. Teatr, jaki otrzymaliśmy, to pełnowymiarowa opowieść ubrana w taniec, nasycona detalami gestu, rozbudowana światłem, mimo że prawie pozbawiona scenografii, przemawiająca dwoma planami. To właśnie dzięki pomysłowi na równoczesne działania sceniczne w dwóch planach historia jest rozbudowana i czytelna, bogatsza w konteksty".

Cała recenzja: tutaj.
 
 
Graham Watts, A Midsummer Night's Dream in Gdansk,
www.dancing-times.co.uk, 24 czerwca 2013:
 
"Weiss w pełni wykorzystuje tekst Szekspira, kondensując główny zarys fabuły w swym 70-minutowym, jednoaktowym dziele, rozpoczynając od historii Tezeusza i Hipolity, aż po komiczny epilog w postaci historii Pyramusa i Tyzbe odegranej przez rzemieślników na potrójnym ślubie, którym kończy się sztuka. 
(...) Erotyka, romans i komedia zostały odpowiednio dopuszczone do głosu w dynamicznej choreografii Weiss, a sceny czwórki niedopasowanych kochanków są subtelnie oddane przekazując humor i patos nieodwzajemnionej miłości w przypadkowych spojrzeniach i duetach".
 

Bruce Marriott, Baltic Dance Theatre - A Midsummer Night's Dream - Gdańsk, www.dancetabs.com, 30 czerwca 2013:
 
"Weiss wykonała doskonałą pracę narracyjną w swej opowieści (...)
Jest to bardzo ludzkie podejście do Snu  – pełne emocji,  zabawy i odważnego ruchu w sprytnej, współczesnej inscenizacji. Jest to spektakl, który można zabrać w dowolne miejsce na świecie i nadal nawiąże on kontakt z publicznością – i mam nadzieję, że będzie on podróżował. W zespole BTT widać ambicję i świeżość, które wspaniale było zobaczyć osobiście i które będę z zainteresowaniem śledził – wszyscy lubimy obserwować zwycięzców".
 

Katarzyna Korczak, Poezja i nieokiełznane żywioły, portalpomorza.pl, 27 maja 2013:
 
„Przez półtorej godziny bez przerwy widzowie patrzyli urzeczeni. Sen i jawa, rzeczywistość i bajka, postacie z szekspirowskiego Snu nocy letniej w cudownych, zwiewnych, wyrazistych kostiumach Gosi Baczyńskiej, tańczący do muzyki Gorana Bregovicia. Sceny poetyckie, utkane misternie, jak koroneczka, wieńczy szaleńczy, żywiołowy, nieokiełznany, taniec. To prawdziwe zjawisko sceniczne przygotowane przez Izadorę Weiss z Bałtyckim Teatrem Tańca".
 
Cała recenzja: tutaj.
 
 
Wojciech Giczkowski, Bałtycki Teatr Tańca na Dniach sztuki Tańca, www.teatrdlawas.pl, 14 listopada 2013:

„Głównym atutem tego spektaklu, obok choreografii i muzyki, są jednak tancerze Bałtyckiego Teatru Tańca, których osobowości budują styl zespołu i całego przedstawienia. Izadora Weiss potrafiła każdego z wykonawców obsadzić we właściwych rolach i w pełni wydobyć ich zalety oraz umiejętności taneczne. Każdy z tancerzy to prawdziwa indywidualność”.

 

 

Out / Cool Fire - wybrane recenzje

Windows / No More Play / Six Dances - wybrane recenzje

Czekając na... - wybrane recenzje

Święto wiosny - wybrane recenzje

Romeo i Julia - wybrane recenzje

Out - wybrane recenzje