zamknij

Spotkanie organizacyjne szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca

08-09-2015

 Informujemy, iż zebranie organizacyjne i zapisy do szkoły tańca Bałtyckiego Teatru Tańca odbędą się 21 września (poniedziałek) w budynku Opery Bałtyckiej (wejście od ul. Towarowej) w dużej sali baletowej, grupy dziecięce i młodzieżowe o godz. 17:30 oraz dorośli o godz. 18:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

zamknij
drukuj

Aktualności

Burza - recenzja Grahama Watts

25.08.2015

"Adaptacja Burzy zasługuje na to, by pokazywać ją również poza wybrzeżem Bałtyku" - pisze Graham Watts w recenzji Burzy na łamach magazynu "Dancing Times".

Graham Watts, brytyjski recenzent, spektakl Burza w choreografii Izadory Weiss zobaczył w Gdańsku w czerwcu. Przedstawienie go zachwyciło, co wyrażał jeszcze podczas swojego pobytu w Polsce. Jego recenzja spektaklu ukazała się na łamach magazynu "Dancing Times".

"W swoich produkcjach Weiss korzysta z trudnych kompozycji muzycznych, do których tworzy imponujące początki, wprowadzające widza w jej świat, oraz niezapomniane zakończenia zostające w świadomości na długo. Weiss prowadzi swoją pracę z niesamowitym wyczuciem teatralnym, niezmiennie pozostawiając publiczność spragnioną kolejnych doznań - pisze Watts. - (...) Niezwykły, pełnometrażowy teatr tańca w Gdańsku  jest żywy i ekscytujący, a ta umiejętnie skonstruowana adaptacja Burzy zasługuje na to, by pokazywać ją również poza wybrzeżem Bałtyku".

Całą recenzję można przeczytać też na stronie internetowej www.dancing-times.co.uk.

czytaj więcej

Urodziny Gosi Baczyńskiej

17.08.2015

W tym miesiącu obchodziła urodziny Gosia Baczyńska, której kostiumy stały się częścią spektaklu Izadory Weiss Sen nocy letniej. Bałtycki Teatr Tańca przyłącza się do serdecznych życzeń.

W tym miesiącu w Warszawie obchodziła swoje urodziny Gosia Baczyńska. Bałtycki Teatr Tańca przyłącza się do serdecznych życzeń szczęścia i wspaniałych sukcesów naszej niekoronowanej królowej świata mody, której kostiumy stały się tak piękną częścią spektaklu Izadory Weiss Sen nocy letniej, uznanego przez brytyjskie media za najlepszą premierę teatru tańca na świecie w roku 2013. Współpraca tych dwóch znakomitych artystek była przykładem jak owocna może być konfrontacja różnych wyobraźni, jeśli zachowana zostanie wzajemna tolerancja i fascynacja. Wszystkiego Najlepszego Gosiu! Panuj nam długo i szczęśliwie!

czytaj więcej

Burza - recenzja Jacka Marczyńskiego

22.07.2015

"Przekładając sztukę Shakespeare'a na język tańca, Weiss stworzyła własną opowieść (...) Choreografka trafnie wyczuła, że siłą tego tekstu jest kreacyjna moc autora oraz tego, kto dziś dokonuje kolejnej interpretacji" - pisze Jacek Marczyński w recenzji Burzy w "Ruchu Muzycznym".

"Przekładając sztukę Shakespeare'a na język tańca, Weiss stworzyła własną opowieść, ale pozostała wierna pierwowzorowi. Nie tylko dlatego, ze wielowarstwowa i intrygująca Burza prowokuje do rozmaitych odczytań. Choreografka trafnie wyczuła, że siłą tego tekstu jest kreacyjna moc autora oraz tego, kto dziś dokonuje kolejnej interpretacji.

(...) Budując swój spektakl, Izadora Weiss wykazała ogromną wrażliwość muzyczną. Potrafiła wykorzystać każdy z licznych motytwów rozbudowanej symfonii Mahlera do wprowadzenia oddzielnego wątku akcji lub pogłąbienia portretu postaci. Co więcej, przesiąknięta romantycznymi klimatami muzyka zainspirowała ją do wzbogacenia języka choreograficznego" - pisze Jacek Marczyński w recenzji Burzy opublikowanej na łamach lipcowego numeru "Ruchu Muzycznego".

A my już zapraszamy na Burzę w listopadzie. Bilety już do kupienia w kasie Opery i na www.bilety24.pl
 

czytaj więcej

Graham Watts o Burzy

24.06.2015

Radosna i wciągająca nowa produkcja Burzy Izadory Weiss to arcydzieło teatru tańca, wierność opowieści Szekspira i jednocześnie ożywienie cudu jego narracji - pisze brytyjski dziennikarz Graham Watts.

Radosna i wciągająca nowa produkcja Burzy Izadory Weiss to arcydzieło teatru tańca, wierność opowieści Szekspira i jednocześnie ożywienie cudu jego narracji.

Izadora Weiss w umiejętnie skonstruowanej tanecznej adaptacji Burzy odtwarza magiczną teatralną iluzję Szekspira.

Doskonale jej się udało to, czego  wielu choreografów przed nią nie potrafiło  dokonać. Polegli oni na złożonej strukturze opowieści. Weiss natomiast umiejętnie poprowadziła historię wyciągając z niej samą esencję Szekspirowskiej sztuki, zamykając ją w 80 minutową czystą postać. Osiągnęła to z taką prostotą, która wydaje się praktycznie niemożliwa do uzyskania.

Wybór I Symfonii Mahlera – rozbudowanej o słynne Adagio z jego V Symfonii – jest inspirujący i uwiarygodnia przedstawiane wydarzenia, zapewniając opisowe tematy dla Prospera, Ariela, Mirandy i pozostałych kluczowych partii tanecznych.

Cała obsada jest wybitna w „ożywianiu” bohaterów Burzy. Filip Michalak góruje jako Prospero wzbudzający nawałnicę.

Nadzwyczajna prostota dekoracji jest równoważona przez niezwykle  oświetlenie (również zaprojektowane przez Weiss).

Weiss efektownie, niczym alchemik, kształtuje swoje dzieło z imponującym początkiem spektaklu wciągającym widzów, i z niezapomnianym końcem, który pozostaje zaszczepiony w naszej zbiorowej świadomości.
Izadora Weiss zawsze pozostawia w nas niedosyt.

Graham Watts

 

czytaj więcej

O Burzy w "Rzeczpospolitej"

17.06.2015

Burza, którą dopiero zaczyna poznawać polska publiczność, to rzeczywiście chyba najdojrzalszy spektakl Izadory Weiss - pisze w "Rzeczpospilitej" Jacek Marczyński.

Burza, którą dopiero zaczyna poznawać polska publiczność, to rzeczywiście chyba najdojrzalszy spektakl Izadory Weiss. Do Szekspirowskiej opowieści, której wieloznaczność intryguje, ale i sprawia wiele kłopotów reżyserom, podeszła z szacunkiem, ale i na swój sposób.

Dla Izadory Weiss wyspa, na której schronił się Prospero, jest artystyczną utopią. Można się tu oddawać złudzeniom, nie można poczuć prawdziwego życia. Prospero przekona się o tym boleśnie, gdy przybędą ci, na których chciał się zemścić za dawne krzywdy. Oni zburzą jego idylliczny świat, ale przyniosą wolność, o której marzy córka Miranda.

Nie po raz pierwszy Izadora Weiss podejmuje temat samotności i klęski artysty w dzisiejszym brutalnym świecie. To, co nowe w Burzy, to przede wszystkim bogatszy niż dawniej język choreografki.

W jej spektaklach zawsze mogła się podobać plastyka ruchu, tu mamy ponadto bardzo zróżnicowany sposób kreślenia poszczególnych postaci. Każdy z 20 członków gdańskiego zespołu otrzymał indywidualne zadanie dobrze wkomponowane w ogólną koncepcję. Sprawdził się też odważny pomysł oparcia widowiska na I symfonii Mahlera, której mnogość motywów i wątków Izadora Weiss świetnie potrafiła wykorzystać w prowadzeniu narracji Burzy.

Jacek Marczyński, "Rzeczpospolita", 17 czerwca 2015

Cały tekst dostępny - tutaj.

czytaj więcej

O Burzy na brytyjskim portalu DanceTabs.com

11.06.2015

Weiss zabiera Bałtycki Teatr Tańca w podróż, która powinna być oglądana zarówno w Polsce, jak i za jej granicami - pisze Jann Parry w swojej recenzji Burzy na brytyjskim portalu DanceTabs.com.

Chociaż emocjonalny ładunek zakończenia opiera się na Adagio Mahlera, jest to niezwykle efektowny epilog. Weiss przekazuje swoje własne zrozumienie ostatniej sztuki Szekspira, w której mógł się on identyfikować z Prosperem proszącym o odkupienie. Swojemu zespołowi zaproponowała szereg świetnie rozwiniętych ról, kreując charakterystyczny styl ruchu dla głównych postaci, szczególnie żeńskiej części zespołu nimf, na których spoczywa ciężar pierwszej części przedstawienia. Tura Gomez Coll jest niezwykłym Arielem, prawdziwie fascynującym połączeniem kobiecych i chłopięcych atrybutów w swoim stanowczym stylu tańca. Jest równie przekonująca jako złośliwy duszek, jak i anioł Leonarda dotykający innego świata. (…) Weiss zabiera Bałtycki Teatr Tańca w podróż, która powinna być oglądana zarówno w Polsce, jak i za jej granicami.

Jann Parry, DanceTabs.com

czytaj więcej

Casting

08.06.2015

Bałtycki Teatr Tańca zaprasza profesjonalnych tancerzy do udziału w otwartej audycji, która odbędzie się w dniu 7 września 2015 roku.

Bałtycki Teatr Tańca zaprasza profesjonalnych tancerzy (kobiety i mężczyzn) absolwentów szkól baletowych, do udziału w otwartej audycji, która odbędzie się w dniu 7 września (poniedziałek) 2015 roku.
 
Zgłoszenia (cv, zdjęcia portretowe i w ruchu) prosimy przesyłać pocztą elektroniczną, w terminie do 15 sierpnia 2015 roku, na adres
Agnieszka Tokarska – Więcek  impresariat@operabaltycka.pl

Bałtycki Teatr Tańca zastrzega sobie prawo do wysłania zaproszenia do udziału w audycji wyłącznie do artystów wybranych na podstawie przesłanych zgłoszeń.

Program audycji:
- nauka wybranego przez dyrekcję BTT fragmentu choreografii;
- prezentacja 2-3 minutowej własnej choreografii solo.

czytaj więcej

Po premierze Burzy

26.05.2015

Spektakl jest "najdojrzalszą propozycją choreograficzną Izadaory Weiss. Ogląda się ją z przyjemnością, niepozbawioną refleksji i zadumy" - pisze o Burzy Barbara Kanold w "Gazecie Wyborczej".

Premiera spektaklu Bałtyckiego Teatru Tańca Burza w choreografii Izadory Weiss odbyła się w niedzielę. Bardzo dobrze przyjęta przez publiczność, doczekała się już pierwszych entuzjastycznych recenzji. Barbara Kanold w "Gazecie Wyborczej" pisze m.in.:

"Nowy spektakl Izadory Weiss tańczy bardzo sprawnie międzynarodowy dzisiaj zespół Bałtyckiego Teatru Tańca, mocno odświeżony, wzbogacony o prawdziwe indywidualności. W opowieści, dla której Szekspir jest inspiracją, choreografka trafnie obsadziła swoich tancerzy, powierzając im odpowiednie dla warunków zadania.
(...)
Spektakl pozbawiony efekciarstwa, ma bardzo dobre tempo, zespół tańczy płynnie (...), grany jest bez zbędnego antraktu, nie ma więc zaburzonego napięcia. Burza Szekspira i Mahlera jest moim zdaniem ajdojrzalszą propozycją choreograficzną Izadory Weiss. Ogląda się ją z przyjemnością, niepozbawioną refleksji i zadumy."

Cała recenzja:

Spektakl można obejrzeć na naszej scenie:
26  i 27 maja
oraz 11, 12, 13 i 14 czerwca.
Bilety dostępne w kasie i za pośrednictwem serwisu www.bilety24.pl
 
Zapraszamy!

czytaj więcej

Burza - premiera

22.05.2015

Już w niedzielę premiera najnowszego spektaklu Izadory Weiss - Burza na podstawie dramatu Williama Szekspira.

Już w niedzielę premiera najnowszego spektaklu Izadory Weiss - Burza na podstawie dramatu Williama Szekspira.

Burza będzie interpretacją dramatu Szekspira swobodną w swojej warstwie czasu i miejsca akcji, ale wierną podstawowej wymowie dzieła, w którym przezwyciężanie egoizmu na rzecz miłości do córki i poczucia sprawiedliwości artysty obdarzonego wielką władzą nad ludźmi, zyskała piękną baśniową oprawę - mówi Marek Weiss, dyrektor Opery Bałtyckiej - Pierwsza symfonia Mahlera, która towarzyszy temu spektaklowi stanowi w tej oprawie prawdziwy klejnot, a finał opowieści, inspirowany adagiem, z piątej symfonii stanowi kolejne wzruszające do głębi przesłanie Izadory Weiss, by nie lękać się śmierci, jeśli uważamy, że nasze życie miało jakiś sens.

Więcej informacji: tutaj.


Kolejne spektakle: 26, 27 maja oraz 11, 12, 13, 14 czerwca 2015.
Bilety dostępne w kasie Opery oraz za pośrednictwem portalu Bilety24.pl

czytaj więcej

Nagroda im. Jana Kiepury dla Izadory Weiss

18.05.2015

Dyrektor artystyczna BTT otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury. Podobnie jak w roku ubiegłym Izadora Weiss została uhonorowana nagrodą dla najlepszego choreografa.

 

Dyrektor artystyczna BTT otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury. Podobnie jak w roku ubiegłym Izadora Weiss została uhonorowana nagrodą dla najlepszego choreografa.

Teatralne Nagrody Muzyczne to jedne z najważniejszych wyróżnień w środowisku muzycznym w Polsce. Ich wręczenie miało miejsce w miniony weekend (16 maja) podczas uroczystej Gali, która odbyła się w Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. Jana Kiepury.

W 2014 roku Izadora Weiss przygotowała premierę Projketu Niderlandy, jednego z najważniejszych wydarzeń artystycznych w Trójmieście, wyróżnione również Nagrodą Teatralną Miasta Gdańska dla najlepszego spektaklu.

Obecnie Izadora Weiss przygotowuje premierę spektaklu Burza według dramatu Szekspira, z muzyką Gustava Mahlera. Premiera spektaklu już 24 maja.

czytaj więcej